Moderní škola, která vás připraví do života.
Tak zní motto nově sloučené Průmyslovky a Textilky v Liberci. A jaká je myšlenka nového loga? Moderní, čistý a hlavně funkční vizuál, který propojuje kreativu, tvůrčí činnost s technologií a inovacemi.
Logo se skládá z grafického prvku "symbolu", jež je dominantou celé vizuální komunikace a který spojuje obě charakteristiky. Dále silná typografie a výrazná barevnost.
Grafický prvek jako dominanta vizuální komunikace
Ptáte se, co tento prvek symbolizuje? V první řadě — sloučení. Dvě samostatné jednotky propojené mezi sebou, pomyslný most mezi Průmyslovkou a Textilkou.
Za vším hledej víc.
Při kreativním procesu tvoření tohoto symbolu jsme chtěli znázornit více, než jen propojení. Proto jsme využili několik optických a vizuálních inspirací z řad technologického průmyslu, textilní výroby, či oděvnictví.
Rameno robota na automatizované lince, binární kód, starý ruční šicí stroj nebo třeba metráž navinuté látky. Fantazii se meze nekladou.
Zachování historie.
Inspirace pramenila i ze stávajícího loga PSLIB. Symbol samotný i opticky značí slovo P jako PRŮMYSLOVKA. Při opravdu důkladném zkoumání, se dá v symbolu vyčíst i zbytek písmen p,s,l,i,b.
Základní barevná paleta zachovává "silnou modrou" barvu z původního loga, nyní ovšem doplněnou o pacifickou černou a květinově bílou. Jde o kreativní pojetí čistého podkladu, který není tak úplně čistý a černá není jen černá.
Typografie.
Vybrané písmo splňuje všechny důležité normy pro užití v online, tak print prostředí. Na výběr máme ze tří různých řezů, lze tak v komunikaci lehce oddělovat a zvýrazňovat důležitá sdělení. Navíc tento typ písma se pro Průmyslovku hodí svým technicistním výrazem.
Použití v akci.
Jak jsme zmiňovali, grafický prvek hraje dominantní roli ve vizuální komunikaci a kreativní užití tvoří pojítko napříč všemi různými formáty.
Barevnost jako rozlišovací prvek.
Kromě základní barevnosti, která se používá na všech komunikačních materiálech školy, se jednotlivé sekce/obory rozlišují barevnou paletou níže. Všechny zvolené barvy vycházejí, korespondují a dají se kombinovat se "silnou modrou". Vizuálně se tak ale dá odprezentovat informace týkající se daného oboru.
Závěrem
Novým vizuálním stylem chceme podpořit hodnoty školy, jako je progresivní přístup, pozitivní klima, otevřenost, respekt, podpora žáků a nové trendy ve vzdělávání. Jednotná značka usnadní komunikaci a zvýší její povědomí. To vše uceleno svěžími barvami a symbolem, který spojuje.